Tuesday, April 24, 2007

LL ut - XX in?

Födelsedagsbarnet Karolina Hilding
Jag var helt slut igår efter heldagen i fullmäktige. Till största delen var dagen en repris av alla återremitterade ärenden. Så otroligt ospännande och förutsägbart. Det var dock lite svårt att koncentrera sig ett tag i mitten, då folkpartiets partiledare LL valde att meddela att han avgår i höst. Hade hoppats på Cecilia Malmström, men då hon sagt nej, litar jag till skolesset Björklund. Han och finansminister Borg (m) är de enda ministrar som levererar.

Lena Hartwig (s) satt och muttrade på första bänkraden som vanligt. Tror hon att hon ser på TV i sitt eget vardagsrum? Sd verkar verkligen gilla det där med uniform, dagen till ära var de både färg- och formkoordinerade, med blå/vitrutiga skjortor. Lite snyggare än brunt iallafall. Det är intressant att de allt de hävdar att de minsann inte är rasister eller främlingsfientliga, men alla diskussioner landar ändå i invandrings- och integrationsfrågor. Igår var det kostnader för flyktingar, som var på tapeten. I min nämnd, Barn- och ungdomsnämnden är allt kostnader. Alla kostar pengar. Massor med pengar. Man kan också välja att kalla det investeringar, då utfallet är okänt än så länge. Det gör jag, oavsett om det gäller flyktingar, funktionshindrade, dementa äldre eller vanliga ettagluttare.


Lunchen var brutalt god, pasta al pesto på Ekocaféet, följt av kladdkaka utan nötter. Jag kände att jag levde upp till kommunens folkhälsoambition. Jag saboterade den senare effektivt och utan att skämmas minsta, då min middag intogs på McDonalds. Karolina Hilding (fp) ersatte pommes fritten med morötter och drack mineralvatten. Det gjorde inte jag.


Karolina fyller f.övr. år idag. Grattis!!!!

No comments: