Sunday, April 29, 2007

Jag vill ta till våld

Min überstekartönt till granne har haft fest ikväll. En söndag. Liten förfest till sista-april minsann, jojo, vi hörde utmärkt snapsvisorna genom gipsväggen, totalt sönderskrålade. Volymen på stereon var det inget fel på heller, är säker på att även de i gaveln 2 uppgångar bort kunde sjunga med i euro-techno-coversarna.

Jag tänker bara onda saker som att höja rösträtten till minst 25, att folk under 25 inte får bo i samma hus som jag själv, att avskaffa CSN (samt Ekonomikum och Stockholms nation), att studenter är ett j*la bortskämt pack, som dricker för mycket, pluggar för lite och borde samlas upp i egna byggnader, där de kan plåga varandra istället för mig. Jag fantiserar om hemska bilolyckor, fall i trappor och basebollträn.

JAG VILL FLYYYYYYYYYTTA!!!!!!!!!!!!!!!

Aldrig har stugorna i kommunens glesbygd känts mer lockande. En sak är säker, det blir inte Luthagen nästa gång. Beigare stadsdel får man leta efter och då är inte grannen inte ens inräknad.

4 comments:

Siri said...

Flytta tillbaka till Stockholm!! Här är väggarna tjockare och musiksmaken bättre!
;)
/Siri

Anonymous said...

Fast du minns väl hur mycket du visste om världen innan du fyllde 25..:-)

/Anna

Siri said...

Nu förstår jag inte riktigt..Försvarar du ligisterna nu? ;)
Min kollega, som är 25 och bor i Uppsala, berättade att han på Valborg hade fått säga till några killar att klättra ner från hans hus (5 våningshus) där de sprang omkring på taket...Man behöver inte vara över 25 för att ha nån form av vett i kroppen. :)

Anonymous said...

Tjacka säkerhetsdörr.

/Anna