Thursday, April 26, 2007

Dagen har gått i ett

Idag rapporteras det vara ännu värre på Arlanda. Den vilda strejken fortsätter. Kanske dags att sparka de strejkande? Facker har ju trots allt ingått avtalet med arbetsgivarna. Varför äger svenska staten ett flygbolag? Är det en prioriterad verksamhet för skattebetalarna? Blir det bättre för att det är statligt?

Idag har jag praoat på mitt nya jobb, som jag iofs inte börjar förrän i augusti. Ska bli spännande. Ansvarsfullt ser jag till att ha tid att hinna slutföra min uppsats först. Jag ligger lite efter. Alltså är det dags att åka på tvåveckorssemester, med start tisdag. Och ja, jag flyger med statligt bolag, dock franskt. De hade bäst avgångstider. Nu har förvisso sommaren börjar analkas i denna bistra nord, men sånt kan man ju aldrig ta för givet.

Eftermiddagen ägnades åt Barn- och ungdomsnämnden i 4 ½ timme. Skollokalerna klubbas dock på extra insatt sammantäde den 7 maj. Idag pratade vi mycket kvalitetsuppföljningar och kvalitetsrapporter. Vänstepartiet reserverade sig och gjorde särskilda yttranden så pennan glödde. Annat informativt var de extra fritidssatsningar vi ska göra i sommar som berör över 1000 uppsalabarn. Jag hoppas särskilt att fritidssatsningarna för funktionshindrade barn och ungdomar faller ut väl!

No comments: