Friday, March 2, 2007

Iväg på kick-off

Lite mör efter gårdagen, så lyckades jag iallafall masa mig upp och åbäka mig iväg till förskolan med sonen. Det är så skönt att snön börjar smälta, vår äntligen! Sonen tjatar om sin sulky, för den har ratt. den går dock inte att köra i snömodd, så jag har bråkat med en stor briovagn (som knappt går in i hissen) varje dag sen snön kom. Kanske veckans i-landsproblem, men nog så irriterande 8 på morgonen.

Idag ska folkpartiets kommunfullmäktigegrupp iväg på kick-off. Konferensen innehåller massor av matnyttiga saker att diskutera. Ska bli spännande och kul. Kf-gruppen är ett trevligt gäng. sova över ska vi göra också. Det känns nästan som att vara på rymmen.

Innan vi åker ska jag våga mig till juridiska biblioteket och leta efter ett par hovrättsdomar till min uppsats. Jag har dock blivit utlovad hjälp. Igår när jag var på möte, så satt Utbildnings- och arbetsmarknadsnämndens oppositonsgrupp och hade möte. Där hittade jag Shirin Saif, en av mina gamla elever från Katarinskolan, som dessutom visade sig läsa juridik. Jag har fortfarande lite svårt att fatta att mina "små" elever inte är 14 längre. De läser på universitetet och jobbar och har sig. Hoppas att jag hittar henne på bibblan.

No comments: