Friday, March 9, 2007

CSI Miami är inte bra

Igår fick Cecilia Forss (m), ordförande i BUN och jag tillfälle att besöka Brantingsskolan. för en gångs skull fick vi träffa eleverna som lokalförsörjningsplanen berör. Det var klart det roligaste skolbesöket jag gjort och Cecilia var enig med mig om det. Lärarna hade satt ihop ett litet program där vi blev intervjuade av deras skoltidning, pratade med elevrådet samt besökte klasser och gänget som driver Stop it (ett antimobbnings-program, väldigt framgångsrikt) och Hjalmars hjältar. Sedan bar det raskt av till möte med presidierna i BUN, UAN, nya Socialnämnden samt landstingsberedningen. Vissa barn och unga med olika typer av diagnoser pendlar idag mellan kommun och landsting och det samarbetet måste bli bättre.



Nya avsnitt av CSI Miami drog igång igår. Jeeeee vad trist öppningavsnittet var. det är så tråkigt när de blandar in privatliven. Skulle jag vara intresserad av relationer skulle jag titta på Days of our lives. Det är bara att konstatera att ingen slår Brass. Min lillebror kom hem nyligen från Miami där han jobbat i 2 månader. Han tyckte att Miami kändes mer som Vice än CSI. Så körde han runt i en röd Ford Mustang också.

No comments: