Tuesday, March 20, 2007

And....action!

Jan Björklund visar återigen att han är doer, som det så fint heter på svengelska. Socialdemokraterna med Bill & Bull i släptåg jobbade hårt under förra mandatperioden på att tycka, utreda, kartlägga och skriva rapporter om läget i skolan, men vad man skulle göra åt det hade man dessvärre inte några förslag på. Jo, vänstern tjatade om "mer pengar", som om det skulle göra allt bättre - bara sådär. Alltsammans slutade med en massiv policybombning av kommunfullmäktige, så man kunde visa att man gjort något. Tyvärr var det inte mer än en enorm pappershög, men nu är den tiden förbi. Nu jäklar ska det bli ändring på Uppsalas skolpolitik!

För övrigt har jag gått omkirng med det ständiga dåliga mammasamvetet hela dagen. Jag var jättedum mot min son imorse, när totalvägrade ALLT (inte av med pyjamas, inte byta blöja, inte klä på sig, inte gå ut, inte åka vagn, inte borsta tänderna, inte bla bla bla)! Jag hotade då med att gå till jobbet och lämna honom ensam hemma. Storgråtande kom han springande efter mig (jag hann ta 4 steg). Sen blev han glad igen, för de grävde som vanligt massor utanför Fyrisskolan med grävmaskiner, men det räckte för att jag skulle ha dåligt samvete resten av dagen. USCH! Imorgon ska jag bli en mycket bättre mamma och läsa Gittan och Bu & Bä minst 100 gånger på raken.

2 comments:

Anonymous said...

Så länge du inte själv ältar det kommer han aldrig att minnas det. De flesta barndomstrauman koms bara ihåg genom föräldrarnas minne, totalt i onödan.

Anna Manell said...

Som tur är minns jag ju inget... :)