Thursday, February 1, 2007

Tillbaka till plugget

Jahapp, då har man sagt upp sig! Tiden som ombudsman har varit vansinnigt kul, vansinnigt lärorik och stundtals också bara vansinnig. Nu ska jag äntligen skärpa mig och ta min examen, så jag inte fortsätter lida av fp-syndromet: examen...visst visst, har bara en D-uppsats kvar. Den vill jag inte skriva när jag är pensionär, utan nu! Upptäckte dock att teologen har flyttat från mysiga Regnellianum till SVC. Undrar vad mer som kommer vara annorlunda när jag blir student igen.

Jag skrev in mig hösten-96. Det är 10 ½ år sen och 10 ½ kilo sen + man och barn. Gissar att jag inte kommer slå klackarna i taket på Kalmar en vardagskväll eller börja pimpla drinkar kl 16 en fredag em inne i Wijkmanska salongen längre. Usch, vad nostalgisk jag blir.

No comments: