Wednesday, February 7, 2007

Lars Leijonborg, kravmärkt och en överdos av traktorer

Idag har jag haft en lagom varierad dag. Det är så skönt att inte vara tvungen att gå till jobbet, utan kunna disponera min tid. Effektiv är jag, sonen ska till förskolan 8.30, så det är bara att pallra sig upp och göra något vettigt medan jag kan. Annat var det förr, då klev jag upp när jag sovit klart och sedan blev det väldigt mycket Days of our lives och kylskåpskoll varje halvtimme istället för uppsatsskrivande.

Jag lyckades dessutom gå till frisören med både mig och sonen, så nu ser vi ut som nya. Sedan ränna iväg till medlemsmöte med Lars Leijonborg. Jag hörde bara delar av anförandet, då jag var tvungen att ge mig ut och inhandla en tackblomma. Jag kom tillbaka lagom till klimat- och miljöpolitiken. Det är bra att folkpartiet tar itu med vår politik på det området. Vi har många idéer, men saknar en röd tråd. Jag vet ju att just miljöfrågan ligger många folkpartister varmt om hjärtat, men vi har ändå inte lyft det området så bra.

Jag handlar exempelvis alltid kravmärkt, ekologiskt och närproducerat om de alternativen finns. Jag vet inte om det betyder något för miljön, men med den lilla konsumentmakt jag har, kan jag iallafall berätta för handlare och producenter att jag köper detta om jag kan välja.

Vidare iväg till nästa möte, men jag gick efter en timme. Istället ägnade jag mig åt att läsa om traktorer och leka med traktorer och lastbilar resten av kvällen. Det ska jag skriva mer om imorgon. Funderar på att skicka sonen på genuskurs hos Gudrun Schyman. Vad har jag gjort för fel????

No comments: