Monday, February 19, 2007

Ät mer choklad

Choklad är jättenyttigt! Jag äter choklad varje dag. Det där med att man skulle förbättra minnet har jag förvisso inte märkt något av. Kan också bero på generna. Boten bör vara ännu mer choklad.

Chokladen handlar jag alltid på Anneli K, till och med sonen fattar att man ska gå in där om man passerar butiken. Då får han en pralin eller två. Eller fyra. Choklad är inte godis, det är livselixir. Något annat godis får han förstås inte. Jag misstänker att smaken för god och handgjord choklad grundlades redan i magen, jag hade dille på choklad (ännu mer änvanligt) och åt mängder.

Dagens dummaste nyhet måste vara denna. Det finns inget värre än dubbelmoral. Det är inte bättre i Sverige (om nu någon trodde det). Här man säger att man får ha på sig vad man vill, sen tas våldtäktoffrets klädval in i bedömningen. Fattar inte hur folk inte kan vara feminister!

No comments: