Friday, January 12, 2007

Ung (?) dinosaurie

Det är uppenbarligen många politiker som bloggar och många som bloggar om politik. Som vanligt är jag lite sen i starten. Jag skaffade inte mobiltelefon förrän 1999 (en sådan där tegelsten, med sim-kort i kreditkortsstorlek) och e-postadress 1998.

Jag tillhör den allra sista årskullen i den datoranalfabeta halvan av befolkningen. Jag är tillräckligt ung för att man ska kunna förväntas tycka att datorn är lika normal som telefonen; men på min tid hade vi maskinskrivning i gymnasiet. Förvisso med en s.k. ordbehandlare, men den var som en elektronisk skrivmaskin. Vi får se hur det här bloggandet går. Det vore häftigt att kunna mejla bilder till sin blogg. Jag har dessvärre ingen kamera på min mobil, jag tror att jag har WAP, men jag vet inte riktigt hur det funkar.

Herregud vad tragiskt detta låter. Jag vill ha en POSITIV blogg. Iallafall en positivt första inlägg. Resten lär nog osa svavel.

Å andra sidan fattar jag vad Långben, Musse Pigg och Kalle Anka sysslar med när de äter majskolv! Det gör inte yngre...

Jag måste ringa Jocke! Hjälp hjälp hjälp!

No comments: