Tuesday, January 16, 2007

New kid on the block

Ah, första arbetsutskottet i Barn- och Ungdomsnämnden som 1:e vice ordförande. Många viktiga saker dryftades, Bengt Sandblad, 2:e vice ordförande (s), påpekade gång efter annan att den socialdemokratiska poltiken var både bättre och genomnförbar medan alliansen politik inte är det. Tackar ödmjukast för den objektiva konsekvensanalysen. Underskottet i BUN är större än väntat. Politik och besparingar är inget för veklingar, så det är tur att det blev regimskifte i höstas, så vi kan göra något åt det.

Mitt första AU förmörkades dock av att jag lyckats utveckla mitt halsonda till feber. Alvedonen slutade verka efter en timme och jag frös och hade bomull i huvudet. Sista timmen satt jag och hade möte iförd täckjacka och halsduk, men frös likförbaskat. Avskyr att vara sjuk det tar onödig tid. Sedan sonen skolades in på förskola i augusti, har jag varit sjuk lika många gånger som de senaste 10 åren. Är jag inte sjuk så är det VAB som gäller.

Veckans i-landsproblem är att jag är sugen på chips, men efter 3 stycken konstaterat att det gör för ont i halsen att svälja dem. Morrr.....

No comments: